Absintmerken

Groene absint VWK

Kroeze (10/25/06 om 00:36:47):

Vanaf eind volgende week heb ik een groene absint klaar om geproeft te worden. Ik vind het prettig als er mensen zijn die zich als proef persoon willen aanmelden. Het is een doosje met drie flesje van 40 ml met gelijke inhoud. Een ieder die zich op wil geven hoeft allen maar een post adres te sturen. Ik vraag wel een bijdrage in de verzendkosten van € 6,20 ( tnt). Het is ook mogelijk om vanaf 4 november de flesjes op te halen bij Slijterij VWK in Dordrecht. De verzending vindt plaats vanaf 6 november. Let wel het zijn proefmonsters.

 

Barski (10/26/06 om 08:03:44):

Ik ben benieuwd wat je gemaakt hebt. Is het nog een jonge of heeft hij al een paar maandjes mogen liggen? Ik merk zelf namelijk dat 3-4 maanden rust al heel wat verandert in de smaak. Heb je trouwens een eigen recept ontwikkeld of heb je verder geborduurd op een bestaand recept? Uit ervaring weet ik dat het bij nieuwe recepten nogal een tijdje nodig heeft voor je de juiste balans hebt gevonden.

Ik ben volgende week trouwens de hele week vrij, misschien moet ik eindelijk maar eens tijd vrijmaken en langs komen om je distilleerderij te bezoeken. Als ik me niet vergis was F@tm@n daar ook wel voor in de stemming.

 

Kroeze (10/26/06 om 10:19:52):

Het is een nieuw recept. Ontwikkeld uit de ervaring die ik heb opgedaan met de Helfrich en naar eigen smaak heb aangepast. Ik vind het opvallend, dat de verandering die ik heb aangebracht zulke grote gevolgen heeft.
Het is een jonge absint, nu 1 week oud en op 1 november wordt er een deel gebotteld. Het andere deel blijft op vat om te zien, ruiken en proeven wat er mee gebeurt tijdens de veroudering.
Ik wil mijn eigen mening nog niet kenbaar maken om andere proevers niet te beinvloeden.

 

Kroeze (10/26/06 om 10:21:10):

Barski schreef:

.

Ik ben volgende week trouwens de hele week vrij, misschien moet ik eindelijk maar eens tijd vrijmaken en langs komen om je distilleerderij te bezoeken. Als ik me niet vergis was F@tm@n daar ook wel voor in de stemming.


Jullie zijn welkom, Op vrijdag en zaterdag open van 11.00 uur tot 15.00 uur

 

F@TM@N (10/27/06 om 18:22:26):

Ik denk dat Barry en ik maar op zaterdag moeten af spreken  kunnen we life wat proeven ik moet wel rustig aan doen ...... heb in de avond nog een groot feest...

en kan ik gelijk voor mijn vaste testpersonen 80 testpakketjes meenemen .... feedback verzekerd....!!!

 

lezArts_du_Soleil (11/07/06 om 22:25:55):

Nou, ik heb het binnen, zowel via de post als in mijn maag.

Smaakt goed. Puur vind ik het niet zo geweldig, vrij bitter en een sterke alcoholgeur. Eenmaal gemengd met water en een heel klontje, smaakt hij goed.
Ik vind het wel wat weg hebben van een montmartre. De kleur vind ik niet zo mooi, het is niet echt groen, meer bruin. De louche is ok. Het lijkt qua smaak en louche erg op een blanchette.

Ben benieuwd wat andere er van vinden.
Prima initiatief!Kwam net op tijd. Gisteren de Duplais geledigd.

Kroeze, veel goede kritieken toegewenst!

 

lezArts_du_Soleil (11/07/06 om 22:26:59):

PS
Het is 1 flesje van 200ml.

 

Helfrich (11/12/06 om 19:12:05):

Toen ik de fles kreeg was ik onder de indruk van de kleur: ergens tussen olijf- en lentegroen, en niet te donker. De teleurstelling liet niet lang op zich wachten; reeds na enkele dagen was de kleur bruin.

Na het openen van de fles ontsnapte er direct de muskus-achtige geur die erop duidt dat er veel te heet is gekleurd. Daarom heb ik de fles een tijdje laten luchten, maar de geur van een mislukte kleuring blijft overheersen. Daaronder is de alsem prominent aanwezig in de neus, helaas niet al te zuiver gedistilleerd, zodat dezelfde vraag zich opwerpt als destijds bij de Kübler 57, namelijk: heeft hier iemand zijn schoenen uitgetrokken?

Daarnaast zijn er citrustonen die ik ken van de Helfrich en er springt een munt-achtige toon uit, als een trompetsignaal in een Sjostakovitsj-symfonie waarvan je je enigszins vertwijfeld afvraagt wat er precies de bedoeling van is.

Verder is er weinig anijzige frisheid. Er is wat engelwortel maar de verleidelijke harmonie daarvan met anijs is niet zo sterk aanwezig. Deze fee tracht te verleiden als een dame op leeftijd -- niet al te sprankelend, al herken je nog altijd het meisje dat ze ooit was.

Toevoeging van water verzacht veel. De louche is bijzonder mooi. Ah gelukkig, toch voldoende anijs! Zo niet in de smaak, waar alsem, (bittere?) venkel, citrus en munt samengaan in een wat muffig verband. Dan is er een soort tinteling op de tong, om niet te zeggen een irritatie, en in de afdronk krijg je het gevoel tandpasta gegeten te hebben.

Maar toch, in essentie hoeft het recept niet slecht te zijn, maar de muffigheid van het distillaat en de mislukte (onwelriekende) kleuring maken het moeilijk er ontvankelijk voor te zijn.

Deze absint is oneindig veel beter dan Hill's of Père Kermann's. Desondanks heb ik mijn glas zojuist in de gootsteen geledigd.

 

F@TM@N (11/12/06 om 19:25:00):

Barski en ik gaan donderdag proeven...

 

lezArts_du_Soleil (11/12/06 om 21:32:14):

Het etiketteren is Meneer Kroeze weer niet goed afgegaan.
Ik adviseer hem hieraan meer tijd te spenderen. Als je iets als een topproduct wilt aanbieden, behoort dat ook aan de uitstraling van het product te zien te zijn.

Als ik dan het erop geflanste etiket op de oude Helfrich zie, een verfrommeld etiket, dan is dat geen reclame. Als je de luchtbellen eruit wrijft dan gaat het nog enigszins. Ik ben van plan de lege flessen te bewaren, dus Dhr Kroeze of Helfrich: kan ik een nieuw etiket krijgen?

 

Helfrich (11/12/06 om 22:37:55):

Dat is een veelgehoorde klacht. Ik heb de etiketteerafdeling er al diverse keren op aangesproken. Helaas schijnt het nauwelijks mogelijk te zijn om ambachtelijk te etiketteren zonder het etiket half verfrommeld tegen de fles aan te kwakken.

Daarom heb ik besloten om de "Oude Helfrich" voortaan als doe-het-zelf-pakket te leveren. Tegen de normale prijs ontvangt u dan naast een fles absint tevens een zelfklevend etiket in digitale druk. Dat kunt u zelf naar eigen inzicht ambachtelijk aanbrengen, bijvoorbeeld overdwars of ondersteboven, of als vrolijk vlaggetje om de hals.

 

Kroeze (11/13/06 om 01:55:41):

Helfrich schreef:

Dat is een veelgehoorde klacht.


De etiketteerafdeling vindt het salaris niet in overeenstemming met de tijd die nodig is om alle etiketten luchtvrij op de fles te strijken.

Ze juicht het initiatief van het doe het zelf pakket van harte toe.

 

Christian (11/14/06 om 15:53:41):

::)..zelfbouwpakket?..nog even en we moeten ook de absint zelf stoken!... :-*  nee,als je het niet lukt om een etiket goed op een fles te krijgen,moet je jezelf maar eens afvragen of je het product überhaupt op de markt moet brengen...  absint is iets magistraals...het zelf aanbrengen van bijv.etiketten bij een pas gekocht fles,doet al gauw af aan het magistrale..het etiket is eigenlijk een behoorlijk belangrijk deel van het geheel,niet moet alleen de absint de beste kwaliteit zijn,maar ook de vorm van de fles moet iets aan het geheel toevoegen,en niet te vergeten,en misschien wel het belangrijkste dus:het etiket,want dat is toch waar mensen het eerst naar kijken..dit is maar mijn visie en mening op de zaak dus het kan best zijn dat menigeen er anders over denkt..maar dat moet ieder voor zichzelf weten..
en nu we toch over etiketten lullen..ik vindt ze tegenwoordig wat saai,moet ik eerlijk zeggen,wel bijzonder,maar een beetje saai,het zou best wat speelser mogen zijn.

 

Helfrich (11/14/06 om 17:40:04):

De volgende reeks flessen zal keurig zijn geëtiketteerd. Om het product toch betaalbaar te houden beschikt onze organisatie nu over een kersvers team van professionele etiketteurs uit Polen.

 

Christian (11/14/06 om 18:09:52):

:D..echte plakkers dus! :)

 

Helfrich (11/16/06 om 23:26:45):

F@TM@N schreef:

Barski en ik gaan donderdag proeven...

Bon, hebben we er ook een (al dan niet divergente) mening over?

 

Kroeze (11/18/06 om 12:45:22):

Christian schreef:

en nu we toch over etiketten lullen..ik vindt ze tegenwoordig wat saai,moet ik eerlijk zeggen,wel bijzonder,maar een beetje saai,het zou best wat speelser mogen zijn.


Hoezo saai ?  :-*

 

Christian (11/18/06 om 13:10:31):

Kroeze schreef:



Hoezo saai ?  :-*


..da's weer te speels!.. ;)

 

F@TM@N (11/19/06 om 12:30:54):

Helfrich schreef:


Bon, hebben we er ook een (al dan niet divergente) mening over?



Allereerst Pieter bedankt voor de hartelijke ontvangst

De fontein stond heerlijk koud klaar om te druppelen
Na een leerzame rondleiding gingen we proeven…
Allereerst over de kleur  
Ik vind hem wel mooi groen



Barski zit te bidden .....wanneer mag ik proeven.....



mooie louche ook trouwens…

en dan de geur/ smaak

ruikt een klein beetje muffig

smaak eerste instantie oke alleen bitter in de afdronk

kan nog wel wat aan verbeterd worden…. Maar er is zeker een publiek voor..

al met al een gezellige avond…


 

Barski (11/19/06 om 15:54:38):

Welnu, allereerst wil ik Pieter bedanken voor een zeer vermakelijke avond. Het was me een waar genoegen om in je distilleerderij rondgeleid te worden. Het is een latertje geworden en helaas voor mij gooide de NS wat roet in het eten. Door een defecte trein en de nodige vertragingen werd ik uiteindelijk om 02:15 uur door een taxi thuis afgezet. Op kosten van de NS weliswaar maar goed. Een avond om niet snel te vergeten.

Wat betreft de absint van Pieter kan ik hier een aardige mening neerzetten maar ik wil eerst nog iets kwijt voordat ik dat doe. Wat de avond bij Pieter al snel duidelijk maakte is dat er vele manieren zijn om een absint te distilleren. De duur van de maceratie, het soort ketel, de de sterkte van het maceraat in de ketel en de tijd die genomen wordt om te distilleren. Ze zijn allemaal aan te passen en alle stappen hebben invloed op het resultaat. Ik kan met eerlijkheid zeggen dat Pieter wezenlijk anders distilleert dan ik. Daar komt ook bij dat hij heel andere tijden en temperaturen gebruikt met het kleuren. De groene absint  vwk is een een product dat naar mijn mening nog volop in ontwikkeling is. Het is een absint waar nog het een en ander aan moet gebeuren.

Wat meteen in het oog springt is de kleur. Ik heb al een aantal tips gegeven om de kleur flink te verbeteren en ik denk dat die zeker tot een beter resultaat zullen leiden. Zoals hij nu is valt er amper iets groens in te herkennen. Over louche daarentegen heb ik niet aan te merken die voldoet.

De geur van deze absint is niet onaangenaam, door zijn jonge leeftijd is het veilig om te stellen dat de geur zich evenals de smaak nog verder zal ontwikkelen. De smaak zelf is een verhaal apart. Pieter heeft ons verteld dat hij op zoek is naar een meer noorderlijke eigenheid en daarmee doelde hij op een wat minder zoete en beduidend bittere absint. In die opzet is hij geslaagd. Ik ben zelf nooit weg geweest van de bittere absints. Die zijn er voldoende bij onze oosterburen maar als ik objectief moet blijven dan wil ik vooral het volgende over deze absint kwijt. De geur en de smaak komen niet overeen. De "groene" ruikt niet onaangenaam en je zou verwachten een mild zoete absint voor je te hebben. Helaas is niets minder waar, deze absint is echt bitter en op de alsem en anijs na biedt hij niet veel anders in zijn smaakpalet.

Om eerlijk te zijn denk ik dat de ketel en de distilleermethode hier vooral ook debet aan zijn. In plaats van een doek in de ketel te hangen zou ik eerder een constructie bedenken waarbij de kruiden vrij in de ketel kunnen bewegen. Een flinke zeef heeft mijn voorkeur. Ook zou het resultaat verbeteren als deze ketel door stoom verwarmt wordt ipv door vuur. Maar misschien is het belangrijkste toch wel om met een maceraat te werken dat 40-48% bedraagt wanneer het de ketel ingaat. Dan vinden de aroma eerder hun weg en dan ben je af van een hoop bittere smaakjes. Ik ben benieuwd hoe de volgende batch zal zijn. Misschien moet je ook eens een toegankelijke Blanche maken  ;)

Oh ja, nog even voor alle duidelijkheid, de absint die daar op tafel staat is uit mijn ketel afkomstig  :) We hadden tenslotte wat vergelijkingsmateriaal nodig.

 

Helfrich (11/20/06 om 00:04:28):

Barski schreef:

Wat de avond bij Pieter al snel duidelijk maakte is dat er vele manieren zijn om een absint te distilleren.

Al zijn er veel minder manieren om het goed te doen.
Ik kan met eerlijkheid zeggen dat Pieter wezenlijk anders distilleert dan ik.

Dat herken ik.
Wat meteen in het oog springt is de kleur. Ik heb al een aantal tips gegeven om de kleur flink te verbeteren en ik denk dat die zeker tot een beter resultaat zullen leiden. Zoals hij nu is valt er amper iets groens in te herkennen.

Inderdaad. Vreemd genoeg heeft de eerste door Kroeze gekleurde "Helfrich" (bewaard in een kleurloos flesje) nog steeds een heel aardige kleur, hoewel wat vergeeld, maar groengeel is mijn favoriete kleur voor absint. Blijkbaar moest het daarna allemaal anders.

De geur van deze absint is niet onaangenaam, door zijn jonge leeftijd is het veilig om te stellen dat de geur zich evenals de smaak nog verder zal ontwikkelen.

Blergh! De geur verraadt reeds een aantal vrij ernstige defecten, of het moet zo zijn dat ik zo vaak met mijn kokker boven distillaten hang dat ik kleine onvolkomenheden voor ernstige defecten houd.
De smaak zelf is een verhaal apart. Pieter heeft ons verteld dat hij op zoek is naar een meer noorderlijke eigenheid en daarmee doelde hij op een wat minder zoete en beduidend bittere absint.

Over de "noordelijke" voorkeur voor gustatieve ranzigheden wil ik het op dit forum helemaal niet hebben. Terloops merk ik op dat veel anijsarme rommel die Hemingway regelmatig gedronken zou hebben uit Cuba kwam en dat men zelfs in Limburg weet dat het niet fijn is om alsem zonder voldoende anijs te distilleren. In weerwil van de populaire opvatting, behoort Limburg tot het Noorden. En ik kan bevestigen dat het Cubaanse spul niet te drinken is. Dit min of meer terzijde.
Ik ben zelf nooit weg geweest van de bittere absints.

Bitterzoet als het leven zelf, wat mij betreft. Het bittertje moet ergens komen, bij voorkeur in de afdronk. (Ik verwacht trouwens dat de nieuwe "Helfrich" aanzienlijk bitterder wordt dan mijn HG.)
Om eerlijk te zijn denk ik dat de ketel en de distilleermethode hier vooral ook debet aan zijn.

Precies mijn gedachte, maar ik weet ook dat er met deze methode heel behoorlijke resultaten zijn behaald en een volgende keer is het dan weer minder. Alleen Kroeze kan weten waar 'm het verschil in zit.
Maar misschien is het belangrijkste toch wel om met een maceraat te werken dat 40-48% bedraagt wanneer het de ketel ingaat.

Met 48% bevind je je in ieder geval ruim binnen de gevarenzone. Ik ken niemand die dat doet. Het kan wel, als je bijvoorbeeld elektrisch verhit, of indirect: met stoom of in een waterbad. Ik zou nooit 48% op een gasvlam zetten. Gegeven het feit dat de ketel daar al eens is ontploft, wil ik een dergelijk alcoholpercentage in de huidige setting met klem afraden.
Dan vinden de aroma eerder hun weg en dan ben je af van een hoop bittere smaakjes.

Hm. Met meer dan 40% is het onmogelijk een (hedendaagse) La Bleue sensu strictu te maken. En vinden daarin de "aroma's hun weg" niet of zijn ze te bitter?

 

Kroeze (11/25/06 om 13:11:11):

Ik ben met een tweede batch begonnen. Het recept is iets aangepast en ik zal de kleuring op de manier van Barski doen. Als hij klaar is zet ik wel een fotootje neer. Voor de proevers is er een flesje.

 

Kroeze (12/05/06 om 00:03:53):

Mijn tweede stooksel voldeed niet. Maar met 0003av11.6 denk ik een naar mijn smaak gemodeleerde absint te hebben die ook stabiel blijft. Kleur na een week  is helder groen en het tandenpoest effect is minder, wel lekker bitter natuurlijk.

 

Kroeze (12/11/06 om 00:30:23):

De foto's van de groene absint VWK. Vanaf 1 januari te koop.






 

Barski (12/11/06 om 21:29:37):

Kijk, nu mag je hem tenminste ook [b]"groene"[/b] absint VWK noemen.  ;) Goed geluisterd Pieter!

 

F@TM@N (12/15/06 om 21:53:10):

Na afgelopen zaterdag een proefflesje te hebben gescoored en met Pieter een glas gedronken te hebben is het nu eindelijk eens tijd om eens rustig te proeven.
De fontein gevuld...en begonnen met een Flatliner # 3 ... die me best bevalt
daarna de VWK # 1 de bruine ...
en daarna de VWK #3 .....

kleur ....mooi groen

louche mooi

smaak lekker ...een heel stuk beter als de # 1
Pepermunt niet meer aanwezig.... een lekkere anijssmaak ....en een mooi bitter in de afdronk proef ook citrus ....ik vind hem best wel op de Eigelberger lijken ...

de VWK # 3 is een Absint waar ik met plezier een glas van drink

dadelijk nog een Flatliner # 2 die een stuk voller is ....als de Flatliner#3 ...en dan over een week weer Kerst......dus tijd voor een sigaar....een longfiller dat dan weer wel ..... ;D ;D ;D

 

Kroeze (01/30/07 om 00:14:00):

Even wat nieuws en plaatjes uit Dordrecht. De eerste foto is mijn absint hoekje. De overige drie foto gaan over mijn binnekort op de markt verkrijgbare absints. Het wachten is nog op de etiketten. Naast de Groene zal er ook een Blanke komen, naar een recept, gedoneerd door Barski.

De absint die je op bovenstaande foto ziet is gekleurd water, dient vooral voor reclame doeleinden.



Foto techniek by F@TM@N

 

radioflux (01/30/07 om 00:31:07):

Kroeze schreef:

De absint die je op bovenstaande foto ziet is gekleurd water, dient vooral voor reclame doeleinden.

Doe je dan ook in mondwater?

 

Helfrich (01/30/07 om 00:37:40):

Ik moest meteen aan Trenet denken. Fijne reclame. En dat terwijl de echte VWK er op de foto's wél aardig uitziet.

 

Kroeze (01/30/07 om 00:42:49):

radioflux schreef:


Doe je dan ook in mondwater?

Iets eerder op deze pagina is er door Helfrich een proefnotitie gegeven. Die lijkt me je vraag te beantwoorden.

 

Kroeze (01/30/07 om 00:44:55):

Bij het drukken op papier (lichtgeel) was een hardere kleur nodig om goed uit te komen. Vandaar het gekleurde water opfoto 1.

 

radioflux (01/30/07 om 01:03:37):

Helfrich schreef:

Ik moest meteen aan Trenet denken. Fijne reclame. En dat terwijl de echte VWK er op de foto's wél aardig uitziet.

Daarom vroeg ik Kroeze dus: doe je dan ook in mondwater... Ik hoop werkelijk dat het gele papier dat inderdaad goed maakt, want ik zou van mijn leven niet zo'n absint durven aanschaffen.

 

Helfrich (01/30/07 om 10:22:42):

Kroeze schreef:


Iets eerder op deze pagina is er door Helfrich een proefnotitie gegeven. Die lijkt me je vraag te beantwoorden.

Ik meen toch te hebben begrepen dat daarna wat substantiële verbeteringen zijn doorgevoerd.

 

Kroeze (01/30/07 om 12:46:33):

Helfrich schreef:


Ik meen toch te hebben begrepen dat daarna wat substantiële verbeteringen zijn doorgevoerd.

Dat is juist, wat dus betekend dat er met het commentaar op tandpasta en mondwater iets gedaan is en het antwoord daarom luid, Ik verkoop geen mondwater.

 

F@TM@N (01/30/07 om 19:51:34):

Ik verkoop geen mondwater.


Je maakt trouwens ook een verdomd lekkere kaneellikeur.... ;) ;) ;) ;)

 

Helfrich (02/04/07 om 20:03:11):

Helfrich schreef:

Dan is er een soort tinteling op de tong, om niet te zeggen een irritatie, en in de afdronk krijg je het gevoel tandpasta gegeten te hebben.


Dit verschijnsel komt ook voor in de Blanche van 22 maart 2006 die is geëtiketteerd als een Helfrich -- nu niet in een muffig verband, maar tegen een meer solide achtergrond van kelderschimmel en bitter oorsmeer.

Wie een fles uit deze batch van mij heeft gekocht, krijgt kosteloos een Oirsbeeks exemplaar ter vervanging.

 

Helfrich (02/05/07 om 21:59:52):

Nog een follow-up op mezelf dan maar.

Helfrich schreef:


tegen een meer solide achtergrond van kelderschimmel en bitter oorsmeer.


Dit onthutsende aroma is onmogelijk te herleiden tot enige in het recept vermelde kruiden. Ik ben er nagenoeg zeker van dat het afkomstig is van Aspergillus.

Aspergillus voelt zich goed thuis op de resten van uitgekookte kruiden in een ketel die niet goed is gereinigd.

Ik verwacht niet dat het door de schimmel geproduceerde aflatoxine overgaat in het distillaat, dus de schade zal waarschijnlijk beperkt zijn gebleven tot (volledig) smaakbederf. (Wellicht dat Zenzero een teken van leven kan geven om dit te bevestigen...)

Het is vooral jammer, verschrikkelijk jammer, dat Kroeze zijn distillaten niet zelf beoordeelt voordat hij ze onder de kurk stopt. Deze fout was niet te missen geweest.

Maar mogelijk doet het opmerkelijke resultaat het nog goed als paddo-absint bij De Vreng.

 

Zenzero (02/05/07 om 22:38:42):

Ik verwacht niet dat het door de schimmel geproduceerde aflatoxine overgaat in het distillaat, dus de schade zal waarschijnlijk beperkt zijn gebleven tot (volledig) smaakbederf.(Wellicht dat Zenzero een teken van leven kan geven om dit te bevestigen...)


Jawel, ik leef nog na een weekendje IC in het UMC ;) (via deze weg nog dank aan de jongens en dame van het trauma team Utrecht Midden)
Er was overigens nauwelijks sprake van 'n trauma, vertelde men mij toen ik nog druk bezig was met uittreden ('t heftigste gebeuren van al)
Wat 'n belevenis zeg. Da's geen goed begin voor 'n beginnend Absint drinker.

Maar ja, alles kan erger! :-/
Of zeg ik nu iets ontzettend doms ??

Ik hoop  overigens dat
Ik verwacht niet dat het door de schimmel geproduceerde aflatoxine overgaat in het distillaat
dit lichtelijk overdeven is ?? Want ik heb de fles nagenoeg bijna leeg geproefd :-[

 

Zenzero (02/05/07 om 23:02:32):

Ik neem nog maar 'n kübler, op de goede afloop.

Prosit.

 

Helfrich (02/05/07 om 23:04:01):

Zenzero schreef:


Er was overigens nauwelijks sprake van 'n trauma, vertelde men mij toen ik nog druk bezig was met uittreden ('t heftigste gebeuren van al)

Hopelijk zag je aan het eind van de tunnel geen wit licht, maar een rood, gehoornd, grijnzend mannetje met bokkenpootjes en een glas absint (zonder schimmelgeur). Dat is een teken dat je op de goede weg bent.

Maar ja, alles kan erger! :-/
Of zeg ik nu iets ontzettend doms ??

Niet ontzettend, maar dit kon nauwelijks erger.

Ik hoop  overigens dat
dit lichtelijk overdeven is ?? Want ik heb de fles nagenoeg bijna leeg geproefd :-[

Dat is je eigen schuld. De fles schreeuwde immers uit: "Proef mij niet leeg!"

 

Helfrich (02/05/07 om 23:07:01):

Zenzero schreef:


Prosit.

Ik gooi vrijdag een goede blanche voor je op de post.

 

Zenzero (02/05/07 om 23:11:11):

Ook goed, dan maak ik nu rechtsomkeer en fiets ik weer terug naar huis.

bij voorbaat, vriendelijk dank

Z.

 

Zenzero (02/05/07 om 23:13:46):

Helfrich schreef:


Ik gooi vrijdag een goede blanche voor je op de post.


Anderzijds, is het onnodig om onkosten te maken, ik kom nl graag even aan, aan u de keuze!

Z.

 

Helfrich (02/05/07 om 23:21:09):


dan maak ik nu rechtsomkeer en fiets ik weer terug naar huis.

Je krijgt de auto niet meer mee?

Zijn de banden al vervangen?

Ik ben trouwens afgelopen herfst via Bazel naar Pontarlier en terug via Freiburg gereden op het canvas. Bij de garage zeiden ze dat ik gek was, maar - laten we wel wezen - ik kan de zaken en het leven niet stopzetten voor een beetje afgesleten rubber.

 

Helfrich (02/05/07 om 23:22:31):

Zenzero schreef:


Anderzijds, is het onnodig om onkosten te maken, ik kom nl graag even aan, aan u de keuze!

Je bent natuurlijk welkom, maar het is voor mij geen probleem om het per post af te handelen.

 

Zenzero (02/05/07 om 23:30:21):

Ik ben eigenlijk nooit, zo voor dat verzend gebeuren, maar aangezien ik ook eigenlijk voorlopig niet in de gelegenheid ben, om richting zuid te gaan, lijkt het me misschien wel het verstandigste in deze.

 

Helfrich (02/05/07 om 23:36:01):

Komt in orde. Als je die fles werkelijk bijna hebt leeggezopen heb je wel wat service verdiend.

 

Zenzero (02/06/07 om 00:17:58):

Helfrich schreef:


Je krijgt de auto niet meer mee?

Zijn de banden al vervangen?

Ik ben trouwens afgelopen herfst via Bazel naar Pontarlier en terug via Freiburg gereden op het canvas. Bij de garage zeiden ze dat ik gek was, maar - laten we wel wezen -


- Jawel hoor, maar niet meer voor joyrides naar 't zuiden.

- Afgelopen vrijdag, inclusief 1 velg, net nog voordat dat ding uit de lease gaat, (voor eigen rekening dus) ik kan wel janken, maar gelukkig is ie niet van mij! Ik zeur maar wat.

-  Kom op zeg, 'n beetje vent rijdt door, tot dat 't lijkt alsof je op karrenwielen rijdt, en 'n parttime gendarme, je er op wijst dat er vonken onder je auto vandaan komen, of dat het bij wet verboden is op slicks te rijden tijden de herfst periode. Dan nog kan ik wel begrip hebben voor:
ik kan de zaken en het leven niet stopzetten voor een beetje afgesleten rubber.
Deze uitspraak.

 

Kroeze (02/07/07 om 19:25:41):

Het is toch knap dat je met 68% alcohol schimmel vorming krijgt. Daarbij is er verschil in batch nr. en bottelcode erg groot. Maar ja, ook Helfrich zal moeten leren. Het is maar wat je proeven wil.

 

Helfrich (02/07/07 om 20:10:57):

Kroeze schreef:

Het is toch knap dat je met 68% alcohol schimmel vorming krijgt.

Dat zou een absurde veronderstelling zijn. Ik ga niet herhalen wat ik wél schreef, want dat kun je gewoon zelf nalezen.
Het is maar wat je proeven wil.

Was dat maar waar.

 

Zenzero (02/07/07 om 20:14:12):

geplaatst door: Kroeze geplaatst op: Vandaag om 7:25pm
Het is toch knap dat je met 68% alcohol schimmel vorming krijgt. Daarbij is er verschil in batch nr. en bottelcode erg groot. Maar ja, ook Helfrich zal moeten leren. Het is maar wat je proeven wil.



Een kleine rectificatie, als ik zo vrij mag zijn, [s]58[/s]% 53% voor de blanche in kwestie, of maakt dat totaal geen verschil ??

 

Helfrich (02/07/07 om 20:21:10):

53. Maar het gaat nergens over schimmelvorming in de fles. Dat kan namelijk niet.

 

Kroeze (06/13/07 om 17:24:21):


De Groene absint VWK is in zijn definitive vorm verschenen. Proeven kan op vrijdag en zaterdag tussen 11.00 en 15.00 uur in de slijterij in Dordrecht. Bestellen kan via de site van
slijterij-vwk.nl


[

 

F@TM@N (06/14/07 om 20:58:33):

Ziet er lekker uit Pieter...

Ik ben zaterdag jarig .....maar ik kom volgende week wel FF proeven.....

ps .... ik hoop wel dat de etiketten volgens Dortse ( reformatorisch bolwerk) traditie scheef geplakt zijn... ;D ;D ;D

 

Christian (06/14/07 om 21:41:06):

..als je dit in een doorsnee slijterij zet ben je het zo kwijt vermoed ik..het ziet er allemaal erg goed uit..aantrekkelijk genoeg voor de "normale" mensch.
Ik werk op dit moment een glas blanke VWK weg..waarover ik al een klein commentaar geplaatst heb..de inhoud van de fles begint al gevaarlijk dicht bij de bodem te komen..ik denk dat ik de volgende keer de groene variant neem.

 

Kroeze (06/15/07 om 12:54:26):

F@TM@N schreef:

ps .... ik hoop wel dat de etiketten volgens Dortse ( reformatorisch bolwerk) traditie scheef geplakt zijn... ;D ;D ;D

Zo scheef als de toren van de Grote Kerk ;)

 

Absintmerken